Pomożemy ci z ppk!
Jesteś właścicielem firmy, członkiem zarządu, dyrektorem finansowym, księgowym? Wprowadzenie PPK spędza Ci sen z powiek? Musisz to wprowadzić, ale nie wiesz jak?
Czemu już należy myśleć o PPK?
Przede wszystkim dlatego, że do obowiązku tworzenia PPK pozostaje już coraz mniej czasu. Obowiązek wdrożenia w mniejszych firmach następuje później, ale termin ciągle się kurczy.
Za niedotrzymanie terminów grożą kary finansowe. Jakie to terminy?
Czym są PPK?
Pracownicze Plany Kapitałowe są powszechnym, dobrowolnym i prywatnym (inaczej niż OFE) systemem stworzonym w celu gromadzenia oszczędności w długich terminach przez pracowników.
Wpłaty w ramach programu będą dokonywane przez pracowników, pracodawców i państwo. Co to znaczy dla Ciebie?
PPK w małej firmie
Stoisz przed przygotowaniem systemowym, proceduralnym i komunikacyjnym? Nie jesteś pewny, czy aktualizacja programu kadrowo-płacowego niczego nie zepsuje?
Wszystko o ppk
Jak obsługiwać PPK?
Wprowadzanie PPK w każdej firmie powinno się przede wszystkim rozpocząć od analizy kosztów, które pracodawca będzie musiał ponieść w związku z Planem. Następny etap to wybór instytucji.
Ile PPK będzie kosztować?
Pracodawca będzie musiał sfinansować składki, zachęty fiskalne, raportowanie i wszelkie formalności. Wyjaśniamy, ile to będzie kosztować Twoją firmę.
Jak przygotować umowę?
Ważną czynnością, którą wykonać musi firma, jest wybór instytucji finansowej, z którą zawrze umowę o zarządzaniu PPK. To ważna decyzja – dotyczyć będzie bowiem wszystkich pracowników.
Jak zrezygnować z PPK?
Zgodnie z ustawą o Pracowniczych Planach Kapitałowych, każdy uczestnik tej formy oszczędzania może zrezygnować z uczestnictwa z własnej woli.
Najczęściej zadawane pytania!
Pytań jest wiele, my postanowiliśmy zebrać je w jednym miejscu i odpowiedzieć. Wszystkie pytania o PPK na jednej stronie! A jeśli nie znajdziesz satosfakcjonujących Cię odpowiedzi – zapytaj nas bezpośrednio.
PPK w twojej firmie – w kilku krokach
Pomożemy na każdym z etapów!